בעבר דיוור ישיר היה פיזי ומוחשי יותר. דיוור ישיר ללקוח כלל יצירת רשימת תפוצה על ידי משרד יחסי ציבור שדאג לשלוח ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים דיוור באמצעות הדואר במטרה לשמר את הלקוח ולהיות בתודעתו. הפנייה מבחינת התוכן כללה ברכה ללקוח, ושי מוחשי כדוגמת: לוח שנה, עטים, ספלים, ומגוון מתנות יוקרתיות ללקוחות גדולים שכללו את שם החברה ויתרונותיה ללקוח. 

כיום, בעידן אינטרנטי תחרותי בו הכללים השתנו, שליחת דיוור ישיר הפכה לניוזלטר הנשלח ללקוח לתיבת המייל והוא כולל שימוש ורבלי הרבה יותר ופחות מוחשי או ויזואלי.
לכן, בפנייה ללקוח על ידי שליחת ניוזלטר או דיוור ישיר יש לשמור על מספר כללים חשובים:

  1. היו ישירים – 
    דיוור ישיר כשמו כן הוא. לכן בבואך לפנות אל הלקוח, ציין את שמו, כתבו כבר בכותרת הניוזלטר את הנושא אותו אתם מפרסמים והיו תמציתיים. לקוחות מקבלים עשרות מיילים ביום ואנו לא רוצים להציף אותם בתוכן לא רלוונטי.

  2. היו מושכים וחכמים –
    אם אתם מציעים מבצע, מכירה גדולה, או אירוע שנועד לקדם את המכירות של העסק שלכם – הכריזו על כך בחוכמה. היו שנונים בבחירת המילים והתמקדו ביתרונות המבצע ללקוח. אל תהפכו את הניוזלטר לשוק צעקני, משום שכך גם הרשת וגם הלקוח יגדירו את המוצר שלכם כספאם. פרסמו באלגנטיות ועמדו מאחורי ההבטחות שלכם.

  3. היו מעניינים ואינפורמטיביים– 
    בדיוור ישיר ושליחת ניוזלטר חשוב לתת ללקוח כמה שיותר אינפורמציה. אם אתם רוצים רק להישאר בתודעה ללא מבצעים והנחות – דאגו לשלוח טיפים יעילים הקשורים למוצר או השרות שלכם, ודאגו לכתוב זאת בכותרת. ואם כן, מדובר במבצע – הכריזו על כך כבר בכותרת.

  4. היו אמינים ועמדו מאחורי ההבטחות שלכם – 
    דאגו להוביל את הלקוח או להניעו לפעולה, והיו עקביים בהבטחות. אל תעלו מחירים מיד כשהלקוח כבר אצלנו ובאופן שרירותי.

  5. היו עקביים – 
    עקביות והתמדה בשליחת ניוזלטר באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני היא חלק בלתי נפרד מהמשחק! דאגו לעדכן את הלקוחות בשליחת ניוזלטר לפחות פעם בשבוע וכתבו תמיד באותה שפה וטון שיווקי וגם עיצובי. 

אם תעשו את כל אלה – לא תוכלו לטעות!

בהצלחה!

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?