הימנעות מדיוור לספאם – כל מה שצריך לדעת

קטגוריות :

הימנעות מדיוור לספאם

הגעת המיילים לספאם, מדוע זה קורה?

קיימים גורמים רבים המשפיעים על נתיב הגעת המיילים שלנו לתיקיית הספאם.  הגורם המרכזי הוא אלגוריתם סינון ומיון דואר של ספקיות הדואר השונות, עליו לא ניתן לשלוט.  אך בדיוק מסיבה זאת, אספנו עבורכם במדריך זה מספר המלצות קבועות שיוכלו לסייע לכם לצמצם את אחוז הגעת המיילים שלכם לספאם.

בנוסף, במידה והינכם משווקים ומפרסמים שמשתמשים במערכות דיוור למטרות פרסום, חשוב מאוד שגם תקפידו להיות מעודכנים בתקנות חוק הספאם, וזאת על מנת להימנע מתביעות ספאם.

 

אז בואו נתחיל!

תוכן המייל – יצירת דיוור איכותי:

  • נושא המייל – יש לחשוב ולנסח נושא מייל שהמנויים שלכם ירצו לפתוח, לאו דווקא נושא שמכיל בתוכו “מלכודת” הקלקה, אלא נושא עם כותרת של פנייה אישית מסוג “שם” למשל, שתיתן את התחושה של פנייה ישירה, אישית ולא המונית.
  • טקסט בהודעה – אל תשתמשו ב-HTML וב-CSS כדי להסתיר תוכן בהודעות. הסתרת תוכן בתוך עיצוב עלולה לגרום לזיהוי ההודעה כספאם. מומלץ שהטקסט יופיע בגוף המייל ולא בתוך תמונות, כמו למשל בתמונות של פלאיירים שהמעצבים יצרו בתוכנה גראפית. ספקיות הדוא”ל יודעות לסרוק את הקוד של המייל ולשאוב ממנו את הטקסט ואפילו לנתח אותו ברמה גבוהה מאוד.

  • תוכן ההודעה – התוכן של הודעת המייל הוא אחד הדברים החשובים שיש להקפיד עליהם. ככל שהתוכן שלכם יהיה איכותי וממוקד לקהל היעד שלכם, ויספק מידע ענייני ושימושי שהם ירצו לקרוא, כך שיותר נמענים ירצו לפתוח ולקרוא את התוכן שלכם. 


  • חשוב להקפיד על טקסט כמה שפחות “שיווקי” שכולל בקשות תשלום או מבצעים או מילים כמו “כסף” “מזל” “מבצע” וכו’. יש להימנע מתכנים בעייתיים כמו סקס, סמים, כסף, קמעות, ברכות, תפילות שמאפיינים דיוורי ספאם בשנים האחרונות ולכן שילוב של המילים הללו במיילים עלול להוביל להגעת המיילים לספאם או ל”קידום מכירות” בגוגל במקרה הטוב.

מעורבות המדוורים:

  • לבקש מהמנויים להשיב למיילים – ניתן אפילו באמצעות יצירת סקר, מתן הטבה או קופון שיצור הנעה לפעולה אצל הנמענים. ההשבה של מייל מהנמענים שלכם, למייל השולח שלכם, תיחשב לפעילות ולא לשליחה “רדומה” ופרסומית. הודעות שיש להן שיעור השבה (Reply) גבוה נחשבות כדיוור איכותי יותר.

  • להמליץ למנויים שלנו לחפש את הדיוור מאיתנו- ניתן לאחר הרשמה בדף נחיתה למשל, ליצור שליחת SMS כמענה אוטומטי, או באמצעות מעבר לדף תודה שאומר להם לחפש את המייל שקיבלו מאיתנו ולהעביר אותו לתיקיית הדואר הנכנס. לאחר העברת המייל לדואר הנכנס, עליהם לסמן את ההודעה כ”לא ספאם”.

  • שמירתכם כאיש קשר- מומלץ גם לבקש מהנמענים שלכם לשמור את כתובת המייל שלכם בתור איש קשר, כך תזוהו בשליחות הבאות כ”שולח בטוח”. את הבקשה הכי מומלץ לעשות באמצעות יצירת ‘דף תודה’ לאחר הרשמה לדיוור שלכם, שמבקש זאת במפורש. 

רשימות תפוצה איכותיות:

  • לסנן מהמערכת מנויים שלא פתחו דיוור מעולם או לא פתחו דיוור תקופה ארוכה – הרבה לקוחות צוברים ואוגרים מנויים בכמויות וחלקם כלל לא מעוניין בדיוור או לא פתח את הדיוור מעולם ולא הסיר את עצמו או דיווח על ספאם. אלו מנויים פחות רלוונטיים ומומלץ לעשות סינון שלהם מידי פעם. 

  • הימנעו מרכישת רשימות תפוצה מגורם חיצוני
    מעבר לכך שמדובר בהפרה של חוק הספאם, עליכם לוודא שהנמענים שאתם שולחים אליהם את ההודעה, נתנו את הסכמתם לקבל ממכם דיוור.
    אז לפני שאתם מוציאם דיוורים לרשימות התפוצה שלכם, הקפידו שזוהי רשימה איכותית שאתם יודעים בוודאות שאלו נעמנים שרוצים לקבל מכם הודעות.
    במידה ורכשתם רשימה של נמענים שאין להם מושג מי אתם, כנראה שרוב הסיכויים שהם כמעט מיידית ידווחו עליכם כשולחי ספאם. 

  • בנוסף, כאשר אתם רוכשים רשימה מגורם חיצוני, אין לכם באמת דרך לדעת האם מדובר בכתובות אמיתיות ותקינות. ויצא ושלחתם הודעה לכתובת שהיא אינה תקינה- המייל שלכם יחזור (Bounce back), ובכך עבירות המיילים שלכם ירדו. וכמובן שזה יאותת לספקיות הדואר על פעילות חשודה, דבר שיכול להיגמר בחסימת החשבון שלכם (במקרה הטוב).

כתובת השולח:

  • כתובת חזרה לשולח- שימו לב שכאשר אינכם מגדירים כתובת לשליחת מייל חזרה בחשבון, ההודעה תסווג בספקיות הדואר כ”No-reply“, הודעה מסוג זה אוטומטית תזוהה כהודעה חשודה והסיכוי שתגיע לספאם גבוהה יותר.
     
  • שימוש בדומיין פרטי- נמענים בד”כ מסמנים את ההודעות שהם מקבלים כספאם לא בגלל שהשולח הוא דומיין אישי או חשבון ג’ימייל ציבורי, אלא אם הם מכירים את השולח או לא.


במערכת שלח מסר אנו מספקים 3 אפשרויות להגדרת כתובת שולח:

1. כתובת ציבורית (ג’ימייל, וואלה ועוד)- לא מומלץ.

2. דומיין אישי חינמי (דומיין שמספקת שלח מסר ללקוחות כולל הטמעת הרשומות).

3. דומיין אישי שלכם (דומיין שרכשתם בעצמכם, ושלח מסר מספקת את הרשומות להטמעה.
והטמעתן תבוצע ע”י מנהל הדומיין שלכם). 
 

  • שימוש ברשומות DNS מסוג DKIM, DMARC, SPF – בדומיין האישי שלכם, או בדומיין החינמי שלכם, יעביר את ההודעות שלכם תהליך אימות וישפר את עבירות המיילים שלכם.
    האימות יוצר מצב כאילו שלחתם את הדיוור ישירות מהתיבה האישית שלכם, כך 
    הסבירות שהודעות שנשלחו ואומתו יסומנו כספאם, היא נמוכה יותר. 

    לכן, מומלץ במידה והחלטתם להשתמש בדומיין האישי לביצוע שליחות מהמערכת, להקפיד מאוד בהתחלה על דיוור איכותי עם תוכן איכותי לרשימת תפוצה איכותית.
    שנמענים לא ירצו להסיר או לדווח עליו כספאם. זה קריטי ליצירת מוניטין חיובי וגבוה לדומיין שלכם, לפני הוצאת דיוור מאסיבי ושיווקי יותר.

 

 

דיוור אמיתי ובטוח לכולנו.
בהצלחה!

באותו נושא

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

רשימת דיוור היא כלי שיווק אפקטיבי ויעיל. אך עדיין רב בעלי העסקים אינם יודעים כיצד לשווק נכון לרשימה, ואיך להמיר את המתעניינים ללקוחות משלמים באמצעות רשימת דיוור. קבלו כמה טקטיקות שיווק מוכחות שיקפיצו את המכירות בעזרת רשימת הדיוור שלכם.

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

כל הדרכים להוסיף ולמחוק מנויים מקבוצות דיוור במערכת שלח מסר

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע מסרונים (sms)מרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

בעקבות שינויים בעולם הניידים, הפכתי לנלהב גדול בכל הקשור למסרונים. במאמר הזה סקרתי את האפשרויות הרבות שאפשר ליישם עם מערכת מסרונים, ושתשדרגו בזכותם את המערכת השיווקית של העסק שלכם

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

הכותרת, או בשמה הנוסף שורת הנושא היא הדבר הראשון שהמנוי שלך רואה והיא שתידון את הניוזלטר שלך לדחייה או פתיחה. קבלו טיפים איך להגדיל את אחוזי הצפייה בהודעות ובניוזלטרים שאתם שולחים.
פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?