האם אי פעם קראתם את נתוני הפתיחה של הניוזלטרים שלכם, ונשאבתם לתוך תהייה עמוקה? לאחר כל המאמצים הרבים שהשקעתם בעיצוב הניוזלטר, בחירת התמונות המושכות וניסוח הטקסט האטרקטיבי, מדוע שיעור הפתיחה נשאר נמוך כל כך?

האמת היא שהמכשול הגדול ביותר שעומד בפני דיוורים ישירים למנויים הוא לא חוסר העניין של הקוראים, אלא הקושי להתגבר על מסנני הספאם החכמים. מסננים אלו נועדו להגן על תיבות הדואר של המשתמשים מפני מיילים בלתי רצויים, אך לצערנו, הם לא תמיד מצליחים להבדיל באופן מושלם בין דיוורים שיווקיים לגיטימיים לבין ספאם זדוני.

אותם מסננים יגזרו את גורלו של הדיוור שלך – אם יימצא תקין יזכה להיכנס לרשימת הזהב, ואם לא, ינודה אוטומטית לתיבת הספאם או אף יימחק לחלוטין.
לאחר למעלה מעשור של ניסיון בתחום, גיליתי שיש טכניקות וכללים ספציפיים שיעזרו גם לכם לעבור בהצלחה את “משמר הספאם” ולהגיע לתיבת הדואר הנכונה. בפוסט זה, אחלוק איתכם את הסודות המנצחים שיעזרו לכם להישאר רלוונטיים ולמשוך תשומת לב בעידן של עומס מידע אדיר.

אלה מספר כללי זהב שתוכלו לנקוט:

  1. התבססו בדיוור על טקסט:
    זכרו כי תמונות הן לקישוט אך הן לא העיקר. 
    שליחת ניוזלטר המכיל בתוכו תמונות בלבד הינו בעל פוטנציאל גבוה להכניס את ההודעה שלך לתיבת הספאם.

  2. מסננים רבים משתמשים בזיהוי אוטומטי של מושגים ומילים מסוימות האופייניים לרוב להודעות ספאם. אלה יכולים להיות ביטויים הקשורים לסקס, מכירות, אשראי או כספים, זכיות פתאומיות, מתנות, פרסים חינם וכו’.
    מעוניינים לעשות שימוש בביטויים אלה בכל זאת? צרו את ההודעה כטקסט “בטוח”, וצרפו את המשך ההודעה (עם הביטויים ה”בעייתיים”) כקישור חיצוני או קובץ מצורף.

  3. הימנעו במידת האפשר מסימני פיסוק רבים. 
    בעיקר בשורת הנושא בניוזלטר. הסימנים איתם רצוי להיזהר במיוחד הם סימני קריאה מרובים, סימני תמיהה וסימני מטבע שונים כגון דולר, שקל ויורו. 
    שימוש רב באותיות גדולות (רלוונטי יותר לשפות זרות) או טקסט מוגדל בצורה מוגזמת עלולים גם הם לסכן את הניוזלטר.

  4. השתמשו במערכת דיוור אלקטרוני מסודרת ומוכרת:
    מערכת כזו עושה שימוש בטקטיקות והסכמים המונעים מן הניוזלטרים שלכם להגיע לתיבת הספאם.
    שרת שנשלח ממנו דואר זבל (ומספיק דיוור אחד או שניים כאלה) יחסם אוטומטית אצל כל הספקים. 
    במערכת שלח מסר אנחנו עוקבים ומקפידים שהלקוחות שלנו לא ישלחו דואר זבל, אלא דיוורים איכותיים בלבד.

  5. הקפידו לעשות סינון ברשימות שלכם 
    מדי מס’ חודשים, ודוורו למנויים האיכותיים והפעילים בלבד. אין טעם לשלוח שוב ושוב לכתובות שגויות ולמנויים שאינם פותחים לעולם את הדיוורים שלכם. תוכלו לנסות להניע אותם לפעולה או להסירם ולהתמקד במנויים הפעילים יותר.

    6. שימו לב לשם השולח (מאת)
    שם השולח שיופיע ככתובת דואר אלקטרוני, או כתובת שולח שתופיע כ”noreply” מעמידות את הכתובת שלך בסכנת סינון לדואר זבל. השארה של שדה זה ריק מבטיחה לך כניסה ישירה לתיבת הספאם.
    לעומת זאת, התמדה בשליחת ניוזלטרים מאותה כתובת המייל מגדילה את סיכוייכם להיכנס לרשימת ה”בטוחים” ואפילו ה”מועדפים” של לקוחותיכם ולהגדיל את אחוזי הפתיחה והצפייה בניוזלטרים שאתם שולחים. 

לסיכום, “חוק הספאם” נראה שמגביל אותך בפעולות לשיווק העסק, אך מנגד שימוש בעצות אלה יבטיח לכם דיוורים המגיעים ליעדם,
ולקוחות איכותיים ומרוצים מאי פעם. 

בהצלחה!

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?