אנחנו צריכים כעסק להתפתח וללמוד מפעולות העבר שעשינו במערכת. אנחנו רוצים ללמוד איך לשלוח דיוור שיגיע וייפתח אצל יותר לקוחות, אנחנו רוצים ללמוד מי התפספס בשליחה האחרונה ומה ניתן לעשות בנידון, אנחנו רוצים לשפר את היחס בין הפעולות שאנחנו עושים בשלח מסר, לתגובת לקוחותינו. לשם כך, קיימת מערכת סטטיסטיקות מפורטת בשלח מסר.
מה היא מערכת הסטטיסטיקות?
מערכת הסטטיסטיקות בשלח מסר היא מערכת המבצעת מעקב של המנויים על הכניסה לתכנים שלכם (בין אם ניתוח ברמת קבוצת הדיוור, הודעת מייל ספציפית שנשלחה, או כל הקורס הדיגיטלי שיצרנו).
המערכת מאפשרת לנו ללמוד כמה מלקוחותינו נחשפו לתכנים, כמה כניסות היו לתכנים, באילו ימים ושעות נכנסו הכי הרבה לקוחות לתכנינו וכד’. מערכת הסטטיסטיקות מאפשרת ניתוח של הנתונים ולמידה בעת הפצת התכנים הבאים – למי לייעד אותם ומתי, אך גם מאפשרת המשך טיפול הן בתכנים והן במנויים החשופים לאותם התכנים (ניתן לזהות מי לא נכנס, מי נכשלה אליו השליחה וכד’).
אז בואו נתחיל!
לצפייה בסרטון הדרכה:
סרטון הדרכה זמין עבורכם להורדת גם בתיקיית הדרייב שלנו במקרה של חסימת תוכן.
מערכת הסטטיסטקות - הודעות שנשלחו:
1. היכנסו ל”ניוזלטרים”>”הודעות שנשלחו”> ולחצו על אייקון הצפייה בסטטיסטיקות: ” “, הנמצא בחלק השמאלי של טבלת ההודעות שנשלחו, ליד כל הודעה:
2. עם הכניסה לדף הסטטיסטיקות של ההודעה שנשלחה, בחלק העליון נוכל למצוא את לשוניות הסטטיסטיקות שמחולקות ל: כללי, Hotspot, שעות שיא, השוואות.
3. עם הכניסה ללשונית “כללי“- מוצגות לנו 2 טבלאות המוצבות זו לצד זו, המציגות את נתוני סטטיסטיקת השליחה, בנוסף ניתן לראות את חלק מהנתונים בטבלאות כגרף “עוגה”. לדוגמא: כמות המנויים שהמייל נשלח אליהם בהצלחה.
**לצד חלק מהנתונים בטלבאות, קיים גם אייקון ה (לחיצה על: “ שלח שוב”) המאפשר לבצע שליחה חוזרת של ההודעה. לדוגמא: ניתן לבצע שליחה חוזרת של המייל לכל המנויים שלא פתחו את הודעת המייל).
מקרא מערכת הסטטיסטקות -הודעות שנשלחו:
כל הקטגוריות שיש להן אייקון פתיחה :
**ניתן גם ללחוץ על כל אחד מ”עוגות” שמופיעות בכדי להיכנס לנתונים.
- נשלחו בהצלחה- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, ניתן לצפות ברשימת המנויים אליהם נשלחה והגיעה ההודעה בהצלחה. נ
- נכשלו- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, ניתן לצפות ברשימה המנויים אליהם ההודעה נכשלה, בעמודת “נכשלו” ניתן גם לצפות בסיבה לכישלון השליחה (כמו כתובת לא נכונה/תיבת דואר מלאה ועוד…)
סה”כ פתיחות- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, ניתן לצפות ברשימת המנויים שפתחו את ההודעה שקיבלו מכם, מתי הם פתחו אותה לאחרונה, וכמה פעמים הם פתחו אותה.
לדוגמא: במידה והנמען פתח את ההודעה מ-2 מכשירים למשל, הנמען יופיע פעמיים ברשימה אך יהיה ניתן לראות 2 כתובות IP שונות מאותו נמען.
- לא נפתחו- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, ניתן לצפות ברשימת המנויים שהודעת המייל נשלחה אליהם במסגרת אותה השליחה וטרם פתחו את ההודעה.
- הסירו את עצמם- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, רשימת המנויים שלחצו על קישור ההסרה שבתחתית הודעת המייל ובכך חסמו עצמם להמשך קבלת דיוור מחשבונך. ניתן לראות את אותם מנויים גם תחת לשונית ב”מנויים”>”מנויים שהסירו את עצמם”.
- הודעות שהועברו- ע”י הכניסה לזכוכית המגדלת, ניתן לצפות בנתונים של העברת הודעה- המערכת מזהה העברה של הודעה כאשר היא נפתחת מכתובות IP שונה מהכתובת הראשונה בה היא נפתחה.
כלומר, כאשר מנוי פותח את ההודעה, המערכת קולטת את כתובת ה- IP שלו, ואם יעביר לחבר שיפתח את ההודעה ממכשיר או מקום אחר, המערכת תזהה פתיחה נוספת מכתובת IP שונה, ותזהה זאת כהעברה של מייל.
כמו כן, פרמטר זה אינו מדוייק ב- 100%, מאחר וישנם תרחישים בהם המערכת תזהה פתיחה של אותו מנוי ממחשב שונה, למשל – המנוי קיבל את המייל בעבודה ופתח אותו, ובערב חזר הביתה ופתח אותו מהמחשב בבית או מהפלאפון – המערכת זיהתה כניסה להודעה מכמה כתובות IP.
- סה”כ הקלקות על קישורים– כאשר נכנסים לסה”כ הקלקות על קישורים מתקבלות 2 טבלאות:
1. הטבלה העליונה מציגה את הקישורים המוטמעים, אותם ניתן לערוך ע”י לחיצה על כפתור העריכה. עמודת הצפיות: מייצגת את כמות הצפיות בהודעה. עמודת משתמשים ייחודיים: מייצגת את כמות הצופים בקישור (נניח היוזר-אלירן, צפה בקישור 4 פעמים- אך הוא למעשה יוזר אחד בלבד, לכן הוא ייספר רק פעם אחת בעמודה זאת.אך כמות הצפיות שלו תיספר בעמודת הצפיות. ניתן גם לראות את הקישור אליו נכנסו היוזרים, ולערוך אותו במידת הצורך.
2. הטבלה התחתונה מציגה יותר בפירוט את הנתונים שמופיעים בטבלה העליונה: רשימת המנויים שלחצו על הקישורים שבתוך ההודעה וכמות הפעמים שכל אחד ואחת מהם לחצו על הקישורים:
צפייה וניתוח של פתיחת הודעות לפי פרמטרים כרונולוגיים / תלויי רשימת תפוצה.
בתחתית העמוד של לשונית כללי, מערכת הסטטיסטיקה מאפשרת גם צפייה וניתוח של פתיחת הודעות לפי פרמטרים כרונולוגיים / תלויי רשימת תפוצה.
1. מתחת למקרא הסטטיסטיקה, ניתן גם לצפות באחוזי פתיחת ההודעה לפי חתך קבוצות הדיוור אליהן נשלחה ההודעה, לא כולל קבוצת הדיוור – “כלל המנויים במערכת”:
2. מתחת לאחוזי הפתיחה לפי קבוצות, ניתן גם לצפות באחוזי פתיחת ההודעות בחתך כרונולוגי – יומי (הצגה של כמה פתיחת מייל היו בכל אחד מימי השבוע):נתוני השליחה בתור תצוגת גרפים המציגה את אחוז הפתיחה, מתי התחילה השליחה ומתי הסתיימה. בנוסף אם נרצה לפתוח לפרוט נוסף של השליחה שהתבצעה, נוכל גם ללחוץ על עמודת גרף מסוימת ונקבל פירוט נוסף על השליחה.
מערכת הסטטיסטיקות - סדרת הודעות
ניתן להגיע גם לסטטיסטיקות של הודעות מייל שנשלחו, במידה והן חלק מסדרת הודעות.
לשם כך יש להכנס למסך צפיית ההודעות שבסדרה, ניתן להיכנס ב2 דרכים:
1. או, קמפיינים וניוזלטרים > סדרת הודעות > סדרות קיימות, בטבלת הסדרות שלך, ללחוץ על: “(צפה)” תחת כותרת “הודעות בסדרה”.
2. או, מנויים > קבוצות דיוור, ללחוץ על “(צפה בהודעות)” תחת כותרת “סוג”.
בדף ההודעות שבסדרה, ניתן להכנס לסטטיסטיקה של כל הודעה והודעה דרך לחיצה על האייקון המותאם.
אותם נתונים של סטטיסטיקת הודעות שנשלחו יוצגו לנו גם כאן עבור ההודעות שמקושרות לסדרה.
בהצלחה!