שיווק בווטאפ מול סמס הנתונים האמיתיים

מלחמת המסרים – וואטסאפ VS סמס!

מה הייתם אומרים אם היינו מספרים לכם שקיימת אפשרות לשלוח הודעות בתפוצה רחבה שמקבל כמעט 100 אחוזי פתיחה בחמש הדקות הראשונות ומביאה לכם את הלידים האיכותיים ביותר ואת אחוזי הרכישה וההמרה הגבוהים ביותר שניתן לקבל? סביר להניח שהייתם אומרים “אה בטח, אתה מדבר על וואטסאפ”, או שחלקכם דווקא הייתם אומרים “נו ברור, שליחת SMS” אבל מה בעצם עדיף, SMS או וואטסאפ?

אבל מה בעצם עדיף, SMS או וואטסאפ?
מה יביא לנו יותר תוצאות?
מה מותאם יותר לשליחה המונית ומסרים שיווקיים?
ומה בעצם הפרמטרים שאנחנו צריכים לבדוק לפני שאנחנו בוחנים את הערוץ השיווקי המתאים?

 

אז הכנו עבורכם כמה מהסעיפים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים בערוץ שיווקי המתאים ביותר למטרה שלכם, אנחנו ממליצים לקרוא את הניתוח לעומק כדי לדעת שאכן בחרתם בערוץ המתאים ביותר וזה שיביא לכם את התוצאות הטובות ביותר.

האם הערוץ מותאם בכלל למטרה שלנו

הדבר הראשון שצריך לבדוק לפני שבוחרים ערוץ לשיווק, הוא התאמה של הפלטפורמה דרכה אנחנו משווקים (SMS או וואטסאפ במקרה שלנו) למטרה שלנו.
חשוב שנבדוק מראש האם התוכנה נועדה להפצה מסרים המונית, האם הלקוח יכול להשיב בקלות למסר ששלחנו אליו והאם קיימים כלים נוספים בתוכנה שיאפשרו לנו לשפר את השיווק?

חשוב לזכור שכזה מגיע לוואטסאפ, אנחנו מדברים על תוכנה שנמצאת בידיים פרטיות (פייסבוק). הם אלה שקובעים את חוקי הפורמט, מה מותר ומה אסור לעשות והם גם קובעים את העונשים/סנקציות למי שעובר על החוקים.

וכאן חשוב לזכור דבר אחד חשוב – וואטסאפ לא מעוניינים שתשווקו דרכם! למעשה פייסבוק תעשה הכל כדי שלא תשתמשו בוואטסאפ להפצת מסרים לקבוצה רחבה של לקוחות. לשם כך הם יצרו מנגנון מאוד מוגבל להתחברות לוואטסאפ שמצריך הגשה בקשה אישית ותהליך אישור ארוך ומתיש עבור תוכנות שרוצות להתממשק מולם

בנוסף לכך לפייסבוק יש מנגנון מאוד פשוט שמאפשר לכל משתמש שמקבל את ההודעה לדווח עליכם כספאם ולחסום אתכם. כאשר מצטברים תלונות כאלו, המספר דרכו נשלחות ההודעות יחסם ולא יתאפשר גישה דרכו לוואטסאפ!

האם אפשר לעקוף זאת? בוודאי, תוכלו למצוא תוכנות על תחום האפור/שחור שמשתמשות במספרים חד פעמיים כדי לשלוח מסרים שכאלו. אנחנו ממליצים בחום להמנע מכך. גם מכיוון והאפקטיביות צוללת בשימוש שכזה וגם מתוך היגיון בריא של לא להכנס “ראש בראש” מול פייסבוק.

 

לעומת זאת כאשר אנחנו מדברים על SMS, מדובר בפרוטוקול שליחה שאינו נמצא בידיים פרטיות. אף אחד לא קובע את החוקים לכל המשתמשים ויש לנו חופש פעולה רחב יותר.

תוצאת ביניים: 1-0 לסמס!

פונקציונליות ושיפור תוצאות

גם אם נתעלם מכך שוואטסאפ לא רוצים שתשווקו דרכם (לפחות נכון להיום), מה לגבי כלים לשיפור תוצאות? הרי אנחנו רוצים לשפר כל הזמן את התוצאות שאנו מקבלים, ובשביל זה צריך כלים מתוחכמים.

כשזה מגיע לוואטסאפ אומנם נוכל להשתמש בוואטסאפ ביזנס שיאפשר לנו ליצור אוטומציות בסיסיות כמו תשובה אוטומטית למי ששולח אלינו הודעה, אך לא נוכל לעבוד עם כלים שמותאמים לשיווק. יהיה לנו קשה הרבה יותר לנהל חלופת תכתובות מול מאות או אלפי הודעות שונות, לא נוכל לדעת בצורה טובה מי לחץ על קישורים שצירפנו להודעה ולא נוכל לבצע אוטומציות מורכבות יותר.

בהודעות SMS לעומת זאת, הפיצ’רים והכלים לשיפור השיווק תלויים בעיקר במערכת הדיוור דרכה אנו שולחים.
מערכת דיוור איכותית תיתן לכם כלים לאוטומציות מלאות בשליחת SMS, לדוגמה לקבוע אוטומציה השולחת הודעה עם נוסח מותאם אישית לפי התוכן שהלקוח השיב לנו, לקבוע שליחה נוספת לכל מי שלא לחץ על קישור ששלחנו, להגביל את התוקף של הקישור כדי לייצר מבצע עד תאריך מסויים, לסמן הודעות שקיבלנו בחזרה לטיפול עתידי ולממשק את הכל למערך השיווקי המלא שלנו.

 

תוצאת ביניים: 2-0 לסמס!

התאמה להגבלות החוק – כסתח כסתח כסתח

את חוק הספאם כולנו מכירים, וגם את ההשלכות של אי התאמה אליו. כל שליחה של הודעה שיווקית בלי אפשרות הסרה תוביל לקנסות באלפי שקלים ויותר!

לכן אחד הדברים שהכי חשובים לכל משווק הוא אפשרות ההסרה האוטומטית. וכאן שוב אנו רואים הבדל מהותי מאוד בין SMS לוואטסאפ.
כי בעוד שבסמס נוכל לאפשר אוטומציית הסרה על ידי השבה של ביטוי מסויים (“להסרה השב הסר”) או על ידי קישור הסרה שבו הנמען יכול להסיר את עצמו אוטומטית. וואטסאפ לעומת זאת לא מאפשרים זאת, ושוב – כי הם בכלל לא רוצים שתשווקו דרכם!

למעשה שימוש בוואטסאפ ככלי להפצת מסרים יכול לעלות לנו בהמון כסף, וגם אם נבחר להסיר נצטרך לבצע זאת ידנית.

 

התוצאה אם כך ברורה: 3-0 לסמס!

למה הלקוח מצפה

כשאנחנו שולחים איזשהו פרסום או מסר ללקוח, חשוב מאוד שנדע לפנות אליו בצורה שבה הוא מצפה שנפנה אליו.
סמארטפון הוא משהו מאוד אישי, הוא אצלנו בכיס כל הזמן ואנחנו מנהלים בו את מרבית המידע שלנו.
אבל בעוד שסמס הוא כלי שבו נהוג לשלוח הודעות שיווקיות, קידום מכירות ואף לצרכי אבטחה אוטומטיים, וואטסאפ הוא הדבר הכי אישי שיש. זהו הכלי שבו אנחנו מתכתבים כל היום מול האנשים שקרובים אלינו גם בחיים האישיים וגם מקצועית.

שליחה של מסר שיווקי לתוכנת מסרים שבה המשתמש לא רגיל לקבל פניות, תיצור אנטגוניזם וריחוק מאיתנו, מהמוצר שלנו ומהמסר שלנו, ובכך רק הזקנו למותג או המוצר שאותו אנו מקדמים.

 

תוצאה סופית: 4-0 מוחץ לסמס!

לסיכום:

בעוד שוואטסאפ היא תוכנת המסרים הפופולארית ביותר כיום (מצטערים טלגרם), היא לא מתאימה ולא מכוונת לשיווק ושליחת מסרים.

בשליחת SMS נוכל לבצע עשרות קמפיינים אוטומטיים שונים, ליצור חיבור ישיר עם הלקוח ולהגדיל מכירות ואפקטיביות יותר מכל ערוץ תקשורת אחר. זאת כמובן אם נשתמש במערכת הדיוור המתאימה ביותר..

 

רוצים לשמוע עוד על אפשרויות השיווק באס.אמ.אס-ים?
שלחו לנו הודעה כבר עכשיו וקבלו הסבר מפורט והצעה תפורה אישית לצרכים שלכם!

באותו נושא

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

רשימת דיוור היא כלי שיווק אפקטיבי ויעיל. אך עדיין רב בעלי העסקים אינם יודעים כיצד לשווק נכון לרשימה, ואיך להמיר את המתעניינים ללקוחות משלמים באמצעות רשימת דיוור. קבלו כמה טקטיקות שיווק מוכחות שיקפיצו את המכירות בעזרת רשימת הדיוור שלכם.

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

כל הדרכים להוסיף ולמחוק מנויים מקבוצות דיוור במערכת שלח מסר

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע מסרונים (sms)מרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

בעקבות שינויים בעולם הניידים, הפכתי לנלהב גדול בכל הקשור למסרונים. במאמר הזה סקרתי את האפשרויות הרבות שאפשר ליישם עם מערכת מסרונים, ושתשדרגו בזכותם את המערכת השיווקית של העסק שלכם

הדרכותמרכז ידע על שיווק דיגיטלימרכז מידע דפי נחיתהמרכז מידע ניוזלטרים וקמפייניםשלח מסר

הכותרת, או בשמה הנוסף שורת הנושא היא הדבר הראשון שהמנוי שלך רואה והיא שתידון את הניוזלטר שלך לדחייה או פתיחה. קבלו טיפים איך להגדיל את אחוזי הצפייה בהודעות ובניוזלטרים שאתם שולחים.
פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?