כשהיונה יצאה לפנסיה – ההיסטוריה של הדיוור הישיר

שרות דיוור ישיר החל כשרות חדש אותו הציעו משרדי הפרסום ומשרדי יחסי ציבור לבעלי עסק ככלי לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים ושימור מערכת היחסים של בעל העסק והלקוח מעניינת, חזקה ועקבית.

דיוור ישיר החל בשליחת מכתבים מבעל העסק ללקוחותיו. במכתבים אלה נשלחו מסרים אשר נועדו לעדכן את הלקוח, להציע שירותים, מבצעים ואפילו רק לאחל שנה טובה או חג שמח, כשהמטרה הסופית הייתה פשוט לשמור על קשר רציף ..

דיוור ישיר מחלק מתנות לכולם…

הקופירייטרים נכנסו לתמונה כשהחלו להעלות רעיונות להפוך את הדיוור ישיר מסתם מכתבA4  רגיל עם טקסט אינפורמטיבי גרידא לטקסט אטרקטיבי יותר.
וכך החלו להגיע מבעלי העסק ללקוחות לא רק מכתבים אלא גם חבילות הנושאות בתוכן :לוחות שנה מעוטרים, עטים, קופסאות אחסון, כוסות , ומיני מתנות הנושאות בגאווה את לוגו העסק והטקסט המספר על השרות החדש אותו הוא מספק. לדוגמא תחתיות בירות מתנה מחברת המשקאות שנושאות את שם המשקה החדש אותו הם מעוניינים לשווק  (כך גדלה החשיפה שמיועדת לבעלי מקומות והבילוי ואף לבליינים הפוקדים את המקום)
עוד דוגמא היא קבלת עטים מתנה מבנק המעוניין לפרסם התנאים אטרקטיביים להלוואה חדשה .
כך ניתן לשווק את העדכון והמסר אותו בעל העסק מעוניין להעביר במתנות קטנות ומקוריות.
התועלות העיקריות בדיוור מסוג זה הן:
א. קבלת מתנות, שזה דבר שכולנו אוהבים.
ב. קבלת עדכונים ומסרים מהחברה שממנה הם מקבלים שירותים.
החברות או בעלי העסקים שהשתמשו בשרות זה זכו לחשיפה גדולה יותר, העברת מסרים בצורה מקוריות ושמירת קשר רציף וחיובי עם הלקוח .

כשהיונה יצאה לפנסיה וניוזלטר החל מעופף ברשת

מאז עברו כמה שנים ואיתם הגיעה הקדמה שנשאה עימה את הניוזלטר, לדיוור ישיר בדואר לא נותר אלא לזוז קצת הצידה ולפנות מקום לטכנולוגיה ולניוזלטר. זה לא שחס וחלילה הפסיקו לדוור ולדשן אותנו בצ’ופרים, אלא , שהיום השיטה היותר נוחה וגם המשתלמת ביותר היא  העברת מסרים וירטואליים דרך שרות ניוזלטר.

שימוש בניוזלטר כבעל עסק או חברה , מאפשר להעביר את כל האינפורמציה, הטיפים , הקופונים והמבצעים שלך ללקוחות קיימים דרך האינטרנט באמצעות שרות זה . גם דרך האינטרנט ניתן להיות יצירתיים. לדוגמא משרד הפרסום בריקמן החליט לשלוח ניוזלטר ללקוחותיו, שנשא עימו ברכת שנה טובה שבמרכזה תמונה של בננה במקום תפוח המלווה במשפט ” אנחנו יודעים שנמאס לכם לראות תפוחים” – דוגמא מעולה למשרד פרסום ששלח שנה טובה לא סטנדרטית אלא סופר מקורית ובכך חידד שוב ללקוחות עד כמה משרד הפרסום שלו יצירתי ופורה ובדרך אף  איחל שנה טובה כמיטב המסורת .

ניוזלטר אינו אימייל סתמי או רגיל כי מדובר בשליחת דף שיווקי עסקי תוך שמירה על קו אחיד המייצג את החברה, את העסק שלך, ואת רוח ההתנהלות בו. אתה עושה זאת בעזרת שמירה על אחידות הצבעים והלוגו, פנייה בטון רציני או בהומור, צבעוניות לעומת פשטות וכדומה . ניתן תמיד להיעזר באותם קופירייטרים שהגו את רעיון שליחת המסרים מלכתחילה ולהשתמש בשרותי הכתיבה שלהם ע”מ ליצור תכני ניוזלטר מעניינים יותר ומנוסחים כהלכה.
שליחת טיפים טובים ללקוחות דרך ניוזלטר היא דוגמא טובה לדיוור וירטואלי, כי כולנו יודעים שעצה טובה יכולה להיות יקרה מפז .

אז אלו בינתיים שתי  שיטות דיוור ישיר שהגה המין האנושי מאז היונה הצייתנית שהעבירה לנו את הדואר במעופה.

ואל לנו לשכוח – ניוזלטר לא מגיע לרצפות חדרי המדרגות כמו שעלה בגורלם של הפליירים האומללים, כך שכל ניוזלטר ששלחתם גם תורם לסביבה ירוקה ונקייה.

לכן, לא נותר אלא לשחרר את היונה לחופשי ופשוט לדוור חזק.

בהצלחה!

באותו נושא

ניוזלטרים וקמפייניםדפי נחיתהמאמרים מקצועיים

חיבור לסליקהאוטומציותחיבור למערכות חיצוניות

ניוזלטרים וקמפייניםדפי נחיתהמאמרים מקצועיים

רשימת דיוור היא כלי שיווק אפקטיבי ויעיל. אך עדיין רב בעלי העסקים אינם יודעים כיצד לשווק נכון לרשימה, ואיך להמיר את המתעניינים ללקוחות משלמים באמצעות רשימת דיוור. קבלו כמה טקטיקות שיווק מוכחות שיקפיצו את המכירות בעזרת רשימת הדיוור שלכם.
פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?