בניית מערך שיווקי נכון לשימור הלקוחות – שלבים ודגשים

מערך שיווקי, או בשמו המוכר יותר,  "אסטרטגיה שיווקית" הוא מערך אותו בונים ומתכננים לרוב אנשי מקצוע המחזיקים ברזומה שלהם מספר שנות לימוד, התמחות וניסיון במקצועות התקשורת והשיווק. חברות גדולות המעוניינות במערך שיווקי טוב – שוכרות בדרך כלל משרד שיווק ויחסי ציבור או משרד פרסום על מנת שאלה ידעו לשמור את הלקוח קרוב, חוזר ונאמן ובכך להגדיל את כוח הקנייה ולשמר אותו. 

עסקים קטנים ובינוניים רבים, אינם מעוניינים בהוצאת של הון עתק על שירותי פרסום ושיווק על מנת ליצור מהלך שיווקי טוב שישמור על המשכיות.
לכן, ניתן באמצעות מספר פעולות משולבות להקים מערכת שיווק שתעזור לנו לשמר את הלקוח, להשאירו נאמן וכמובן קונה יותר.

אז איך עושים זאת נכון?

תחילה, בואו נבין מהם השלבים של מערך שיווקי טוב שישמור על המשכיות וקשר רציף עם הלקוח.
על מנת לשמור את הלקוח קרוב וחוזר יש לבנות מערך שיווקי נכון על ידי שלושה שלבים חשובים:

השלב הראשון –  הגדרת הזהות שלי והתמקדות בקהל היעד

בשלב הראשון עלינו להבין מהו העסק שלנו ולמה הלקוח צריך אותנו, בתהליך הנקרא אסטרטגיה שיווקית. בתהליך זה אנו בעצם קובעים מי אנחנו ומה המוצר או השרות אותו אנו מספקים, מה התועלות לנו וללקוח ומה יחזיר את הלקוח אלינו.

לדוגמא: אם ברשותי חנות לממכר בגדים העשויים 100 אחוזי כותנה במידות גדולות וגזרות מחמיאות, אני יכול להגדיר עצמי כחנות איכותית המספקת נוחות בגזרות טובות, ומכאן גם את קהל היעד שלי, שהוא נשים בגילאי 40 עד 65 המעוניינות בנוחות מרבית ואינן מתפשרות על איכות. בדרך גם זיהיתי שלוש תועלות ללקוחה – איכות, גזרות מחמיאות ונוחות הבגד, אותן אציג בפניה בשלבים הבאים.
לאחר שהגדרתי את קהל היעד, והבנתי מה הן התועלות שלי ללקוחות ובאיזה טון עליי לפנות אליהן- אני יכול להתחיל בשלב השני.

השלב השני – חשיפה  –  שאפו להגיע לכמה שיותר!

אם בחרתם לתכנן ולפעול באופן עצמאי על מנת לבצע מערך שיווקי טוב, עליכם לדאוג לפרסום נכון ובכמויות גדולות. לפני שתעשו כן, נסו לנתח סטטיסטית את חלוקת המוצר שלכם לסקטורים ומכאן הבינו אל מי אתם פונים ובאיזה אופן.

הפיצו עצמכם ברשתות החבריות כמו לדוגמא עדכון סטאטוסים על המוצר בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ובכל רשת חברתית קיימת. פתחו בלוג בו מספר לקוח מרוצה על המוצר שלכם, עשו שימוש מושכל במערכת דיוור אלקטרוני על מנת לשמור על קשר עם הלקוח ועדכנו את אתר האינטרנט שלכם כל הזמן על ידי הוספת מאמרים, עצות, חוויות ודפי נחיתה.
עכשיו נותר לעבור לשלב השלישי המתבסס על כך שאתם נמצאים כל הזמן בתודעת הלקוח.

השלב השלישי – יצירת מעגל לקוחות נאמן וחוזר

קצרה היריעה מלהכיל את מגוון האסטרטגיות והפעולות השיווקיות שיש לבצע והדרכים הבלתי סופיות לעשות כן. אך עדיין קיימות מספר שיטות טובות שיעזרו לכם להתחיל:
בתחילה עליכם ליצור מועדון לקוחות. ממועדון הלקוחות ניתן לגזור את כל המידע החיוני שיעזור לנו לתקשר ולקבל אינפורמציה חוקית על הלקוח.

לדוגמא: אם נקבל את כתובת האי מייל של הלקוח – נוכל להשתמש במערכת דיוור אלקטרוני על מנת לעדכן את הלקוח במבצעים, הנחות, השקות וכדומה – בהשקעה חד פעמית, בקלות, והכי חשוב – באופן אוטומטי.
עוד דרך היא שליחת הודעות סמס ללקוחות המכילים גם הם אינפורמציה שתחזיר את הלקוח לעסק שלנו.
גם דיוור ישיר באמצעות גלויות ללקוח, חלוקת שי ללקוח, והענקת כל מוצר שיזכיר אותנו ויקבע אותנו בתודעת הלקוח – הוא פעולה חכמה.

לסיכום, נאמר כי מערך שיווקי הוא בעצם מערכת יחסים שיש לנהל עם הלקוח בכל זמן נתון.
את מערכת היחסים כדאי להפוך ליציבה, עקבית ופורייה. על מנת לעשות כן חשוב לעורר את הלקוח, לבצע טיזינג, ולשמור אותו תמיד מסוקרן.

בהצלחה!

באותו נושא

ניוזלטרים וקמפייניםדפי נחיתהמאמרים מקצועיים

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?