איך לבנות אתגר דיגיטלי לעסק

תוכן עניינים

בשנים האחרונות אנו עדים לשיטה מאוד חכמה וחזקה להגדלת רשימת תפוצה ואף להגדלת הכנסות. ראינו את זה אצל לקוחות שלנו בשלח מסר עם אתגרים כמו ״בניית מוצר דיגיטלי ב21 ימים״ שאף היינו שותפים בו, שיפור לאורח חיים בריא, בניית קמפיינים בטיקטוק ועוד.

בכל פעם שנוכחנו לאתגר כזה, ראינו את הגדילה המהירה ברשימת התפוצה. בשיחות שקיימנו עם חלק מבוני אתרים, מעבר לרשימה, זה גם הגדיל את ההכנסות באופן ישיר ועקיף יפה מאוד.

 

7 יתרונות של אתגר דיגיטלי

    1. משהו חדש ומרענן (שבירת שגרה מתכנים קלאסיים)
    2. מעולה ליצירת שינויים מהירים אצל הקהל, מונע דחיינות
    3. יישום קל ופשוט, מייצר ״נצחונות קטנים״
    4. הצלחה מהירה עם התחלה וסוף ברורים, קל להתמיד כשזה קצר
    5. מעורבות גבוהה עם בין 40% עד 70% שמסיימים את האתגר
    6. חיבור טוב לקהל ובזכות כך המרה גבוהה למוצרי פרימיום
    7. יחסית קל לצאת עם זה לדרך (לא צריך ימי צילום וכו׳)
 

השלבים בבניית אתגר

  1. בחירת נושא האתגר, השם שלו ומאפייניו כמו מה מטרתו ועבור מי מיועד
  2. בניית דף נחיתה עבור האתגר (בשלח מסר תוכלו למצוא תבניות מוכנות) – תבנית לדוגמה
  3. הקמת קבוצת תמיכה: וואצפ/טלגרם/קבוצת פייסבוק/פורום פנימי
  4. הכנת משימות פשוטות לביצוע, כאלה שניתן להשלים תוך 30 עד 60 דקות
  5. להעלות את המשימות לסדרת מיילים (אפשר עם סרטונים) לפי ימים
  6. להכין וובינר מכירה (אופציונלי: וובינר בתחילת האתגר וסיום) – באמצעות התבניות בדפי נחיתה
  7. פרסום הצעה להירשם לאתגר או לוובינר עם הגבלת זמן ומשתתפים (דרך מיילים, פייסבוק וכו׳)
  8. אופציונלי: אם האתגר בתשלום, אז להכין עמוד סליקה שיקושר לדף
 

האם לגבות וכמה?

יש מספר רמות של אתגרים מקובלים.

1) אתגר חינמי:
המודל של אתגר חינמי מטרתו להגדיל את הרשימה, לגרום לאהדה ורק בסיומו (או במהלכו) נציע מוצר בתשלום וכל התהליך מול הקהל עובד על אוטומט. כלומר מכינים את כל הסדרת מיילים, שולחים להם משימות במייל או בקורס דיגיטלי בשלח מסר או באמצעות נעילת דפי נחיתה (גישה למשימה רק למי שרשום באתגר). אנו נצרף בהמשך ההדרכה את כל הדרכים.

2) תשלום בסיסי – אתגר דיגיטלי עצמאי:
– לרוב גובים בין 29 ל- 47 ₪
– יכלול גישה לחומר מוקלט/כתוב
– ללא וובינרים לייב אבל כן מוקלטים
– קבלת תכנים וביצוע משימות עצמאי)

3) מחיר בינוני – אתגר כולל ליווי קבוצתי:
–  מקובל לגבות בין 97 ל- 279 ₪
– יכלול את כל מה שבבסיס
– מענה לשאלות בקבוצה
– כולל לייבים: לייב פתיחה + לייב אמצע (אופציונלי) ולייב סיום

4)  מחיר פרימיום – אתגר שכולל ליווי אישי ובונוסים:
– מחיר לאתגר כזה מתחיל ב- 347 בהשקה ויותר לכיוון 497 או 597 ₪
– יכלול כל מה שבבינוני
– שיחת יעוץ אישית קצרה
– בונוס: גישה לתכנים/קורסים קיימים
– בונוסים נוספים (אופציונלי)

**המחירים הינם מתוך אתגרים שהיו, אך אין מחיר אחד. זה משתנה מאוד מעסק לעסק, מכמות ואיכות המשימות, מאורך האתגר וכמות הבונוסים.

 

למי מומלץ ליצור אתגר?

תלוי באתגר, כלומר אם זה אתגר חינמי אז גם בלי רשימה כי הכל על אוטומט וזה סוג של מגנט לידים, אך אם מדובר באתגר דיגיטלי בתשלום שכולל קבוצת דיון וכדומה, רצוי שתהיה מראש רשימה תפוצה של 500 ומעלה, מכיוון שצריך נפח מינימלי ובשביל זה צריך רשימה איכותית להתחלה.

אם יש לך רשימת תפוצה של 5000 ומעלה, זה כבר מספרים באמת מצוינים לאתגרים בכל רמה וזה יכול להפוך את האתגר למקור הכנסה נוסף.

בנוסף, לפני שמתחילים את האתגר ומפיצים אותו לרשימה, כדאי לשלב גם פרסומים בעוד ערוצי שיווק מינימום 7 לפני שהוא מתחיל.

 

טיפ-על לאתגר דיגיטלי (וכל יוזמה חדשה)

בתור מי שעשה אתגרים ויזם פעולות דומות, העיקר להתחיל ולא לדחות ולחכות לרגע הנכון. את האתגר הראשון אפשר עם רשימה מצומצמת של אנשים שברשימה שלכם, שכבר מכירים אתכם וסומכים עליכם. תעשו איתם את האתגר במחיר זול או חינם כחלק מהשקת האתגר, ובתמורה תבקשו מהם פידבקים על ההצלחות, תאספו עדויות ואז באתגר השני, תבואו מוכנים עם ביטחון, עדויות מצולמות בדף ותחליטו אם זה עשה את העבודה.

תראו- בסופו של דבר, אתגר זה דבר נפלא גם לעסק, אך גם ללקוחות. זה בוסט של עשייה.

 

7 טיפים מנצחים אחרונים לאתגר טוב

    • לעקוב כל הזמן אחר ההתקדמות, להגיב למשתתפים ולענות על שאלות שמועלות במייל או בקבוצה.

    • משהו שראינו שעוזר הרבה פעמים, זה בכל מספר ימים, להפסיק אפשרות להודעות בקבוצה, לעצור משימות (אפשר רק תזכורות לקודמות), ולאפשר לחלק מהמשתתפים להדביק פערים. זה מגדיל את אחוזי המסיימים באתגר.

    • חשוב לתת ערך גבוה, שהמשתתפים יחשבו שאם זה מה שבחינם או באתגר, מה יהיה אח״כ בתשלום או בשירות המלא.

    • בקשו מהמשתתפים לשתף בתוצאות שלהם, זה יותר באזז ומגדיל ביטחון.

    • מומלץ לחשוב בשאלות שעונים בדיונים, איך הן מפחיתות חסמים והתנגדויות.
    • תפרגנו למי שמסיים משימות, הנצחונות הקטנים מעודדים להמשיך וגם את המשתתפים האחרים לבצע משימות
    • ככל שהאתגר קצר יותר, אחוז המסיימים שלו בהצלחה גבוה יותר. קצר זה ב=בין 5 ל- 7 ימים, אך יש גם אתגרים רבים של 14 ו- 21 ימים (אתגרים ארוכים של 30, 45 ו- 90 עלולים לגרום לאובדן עניין)

 סיכום

אתגרים דורשים לא מעט השקעה ראשונית, אך התגמול גדול:

    • קהילה חזקה
    • מעורבות עמוקה
    • הגדלת רשימת תפוצה
    • השפעה חיובית אמיתית על אנשים
 

רוצה להתחיל את האתגר הראשון שלך עם שלח מסר?

אם עדיין אין לך חשבון, אפשר ללחוץ בהרשמה חינם ולבנות את כל תהליך האתגר ללא עלות.
נשמח גם לספק סיוע בתמיכה של שלח מסר

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?