רשימת דיוור הפכה בשנים האחרונות לכלי שיווק אפקטיבי ויעיל בקרב בעלי עסקים רבים, אך עדיין, רוב בעלי העסקים אינם יודעים כיצד לשווק נכון לרשימה ואיך לתעל שיווק באמצעות רשימות דיוור ללקוחות משלמים
במאמר זה אפרוש בפניכם כמה טקטיקות שיווק מוכחות, שיקפיצו את המכירות שלכם באמצעות רשימת הדיוור.
אבל קודם כל הבהרה חיונית
צאו מהתבנית של לשווק ולמכור כאן ועכשיו: בעלי עסקים רבים מרגישים שאם הם מוציאים הודעה שאין בה אקט של מכירה, הם “מבזבזים” הודעה, כך שהם מנסים למכור לרשימה שלהם בשלב מוקדם מדי, לפני שנוצרה מערכת יחסים או לפני שניתן ערך שיצדיק שיווק של מוצר או שירות.
אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לשווק ולמכור לרשימת דיוור, זה על ידי ביסוס של קשר. נצלו את הפלטפורמה על מנת להכיר את טעמו של הקהל ולפתח איתו מערכת יחסים על מנת שתדעו איך הכי נכון לשווק לו.
אז איך משווקים נכון לרשימת דיוור מבלי לאבד אף נרשם ועם אחוזי המרה גבוהים ?
שיווק לרשימת דיוור צריך להיעשות בשלבים. לא דוחפים את המוצר כבר בשלב הראשון ולא חושפים את כל הקלפים במייל אחד. אחת הטכניקות הטובות ביותר לשווק לרשימת דיוור היא לעודד את הקהל שלכם לבצע פעולה גוררת, כלומר פעולה אחת (רצוי חינמית) שגוררת אחריה אקט שיווקי.
זו יכולה להיות הרשמה להורדת קובץ או רישום לוובינר. בדרך זו אתם גם מפלחים את הקהל בין מי שסתם מתעניין לבין מי שמוכן ללכת את האקסטרא מייל.
ניקח לדוגמה את הוובינר, ברגע שאדם נרשם לוובינר אתם מעבירים את מרכז המכירה מהרשימה אל ההרצאה. שיווק שנעשה לאחר הרצאה מקצועית בה נתתם ערך, נתפס אפקטיבי וקל יותר לעיכול, מאשר מכירה ישירה ואגרסיבית מדי במייל עצמו. בדרך זו אתם גם מבטיחים לעצמכם שלא תאבדו אף נרשם ברשימת הדיוור.
דרך נוספת לשווק נכון לרשימה היא להתחיל עם מכירה של מוצר קטן, מה שאנו מכנים מוצר ביניים. זה יכול להיות Ebook, תבנית מעוצבת לשימוש, דו”ח מיוחד או כל מה שמתאים לתחום העיסוק שלכם ויכול להימכר דרך המייל, במחיר שווה לכל כיס.
מי שרכש את המוצר, עובר אוטומטית לרשימה מתועדפת. כלומר, הוא בעל פוטנציאל גדול יותר להתעניין או לרכוש בעתיד מוצרים נוספים, בעלות גבוהה יותר.
ברגע שנמען מרשימת דיוור עושה פעולת רכישה, לא משנה מה גודלה, הוא כבר עשה יותר ממי שרק מקבל מכם דיוור חינם
בשלב זה מומלץ לייצר רשימת מסרים אחרים לאותה רשימה מתועדפת ולהתייחס אליהם כלקוחות חוזרים ולא כלקוחות פוטנציאלים
דרך נוספת היא להציע מבצע אטרקטיבי ולתחום אותו בזמן. אלמנט הזמן חשוב מאוד פה ומהווה את בסיס השיווק. כלומר, המבצע תקף רק לשעה, יום, שבוע הקרוב.
הטריק הוא באמת לעמוד במסגרת הזמן ולא למתוח, לעגל פינות או לתת עוד הזדמנות לממש את ההטבה.
כשאתם יוצרים רשימת דיוור עם יעד ברור, אתם עושים 2 דברים:
אחד – מלחיצים ומעירים את אלה שאולי רצו לקנות אבל עוד נמצאים על הגדר, כי נוח להם לא לקבל החלטה.
ודבר שני, אתם מראים לרשימת הדיוור שלכם שאתם מתכוונים ברצינות כשאתם אומרים שהמבצע או המוצר, תקפים רק למועד זה, כך שבפעם הבאה שתשלחו מבצע או מוצר במחיר ייחודי, כבר יהיו לכם הרבה יותר רוכשים.
שיווק באמצעות רשימת דיוור מחייב יצירתיות ותכנון מקדים וחייב להיעשות תוך הכרות עם הקהל. כל בעל עסק מכיר לאורך הדרך את הרשימה שלו ויודע מהי הטכניקה הטובה ביותר לשווק להם.